close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שרציתם לדעת על בניית ממד בישראל

מערכת שורשיט אדר א, תשעט24/02/2019

צערנו, בניית ממד במדינת ישראל הפכה לעניין הכרחי, הרבה מעבר להמלצה. בשל המצב הבטחוני המוכר והמורגש לכולנו, הרשויות המקומיות אף מקלות את נושא הבירוקרטיה הכרוכה במשימה זו

תגיות:
לצערנו, בניית ממד במדינת ישראל הפכה לעניין הכרחי, הרבה מעבר להמלצה. בשל המצב הבטחוני המוכר והמורגש לכולנו, הרשויות המקומיות אף מקלות את נושא הבירוקרטיה הכרוכה במשימה זו. יותר מכך, מבנים שבהם קיים ממד הינם בעלי ערך רב יותר. אתם ודאי מעט מופתעים, ובצדק, מכך שעדיין ישנם מבנים שאין בהם ממד. ובכן, במבנים ישנים יותר ישנם מקלטים פשוטים, אך כאשר האסונות הנגרמים לנו נעשים קשים יותר, יש צורך לחזק את מערך ההגנה הביתי ובהתאם לכך, לבנות ממד בכל מבנה הזקוק לכך.

השלבים של בניית ממד
לפני שניגשים לעבודה, ישנם מספר שלבים שיש לעבור
בתהליך בניית ממד שכן בלעדיהם, הבנייה עלולה להיחשב עבירה על החוק ואף לפגוע באיכות חייהם של השכנים שלכם. אמנם נכון שהרשויות מקלות יותר במקרה זה, אך זו לא סיבה להסתבך איתן. להלן השלבים המחייבים בבניית ממד:
• תכנון – קודם כל חשוב להכיר את הנחיות פיקוד העורף ולפעול על פיהן; על הממ"ד להיות בנוי מקירות בטון מזוין בלבד, כאשר הקיר החיצוני יהיה בעובי של לפחות 25 ס"מ, והקיר הפנימי בעובי 20 ס"מ. שטחו של הממ"ד חייב להיות מינימום 9 מטרים רבועים. מלבד אלו יש להתקין מערכת אוורור בממ"ד, גם כן בהתאם לתקנות פיקוד העורף. זכרו כי בניית ממד אינה עניין של מה בכך, מדובר בבטחונם של בני האדם שחלילה יזדקקו לו, ועל כן יש להצמד להוראות וההנחיות.
• בירוקרטיה כמובן – במקביל, יש לבחון את זכויותיכם אל מול הרשויות לתוספת הבנייה ליד הנכס, או בצמוד לו. הרשויות בישראל הולכות יד ביד עם האזרחים וחשוב לציין שאף מעודדות את בניית חדרי הממד בכל הארץ. לאחר שמתקבל היתר בניה ואישור מצד השכנים, ניתן להתחיל לבנות!
• לבחון את הקרקע – לרוב, קבלת ההיתר הינה תהליך שלוקח מספר חודשים. בזמן הזה יש לבחון את הקרקע המועדת לבניית הממד ע"י קדיחה ובדיקה מעמיקה של השכבות הקיימות. חובה לערב מהנדס מקצועי שיוכל לתת חוות דעת אמינה. בהתאם לחוות דעתו תוכלו להבין מהם הצעדים שעליכם לנקוט על מנת להשלים את תהליך בניית הממד.

לכל אחד מגיע להרגיש בטוח בביתו
אם עדיין אין ממד תקין אצלכם בבית או בבניין, זה הזמן לפנות לחברה המתמחה בכך. בניית ממד חייבת להתבצע בידיים המקצועיות ביותר בתחום, בליווי צמוד, מלא ושקוף אל מול הלקוחות. על התוצר המוגמר לעמוד בכל התקנים והתקנות בישראל, שכן אסור לשכוח שמטרתו בסופו של דבר להגן על יושביו. זוהי בנייה ללא פשרות שבה כל טעות עלולה לעלות בחיי אדם. החל משלב הוצאת היתרי הבנייה, דרך שלב בניית ממד עצמו ועד שלבי הבדיקה האחרונים; חברה איכותית ומקצועית תלווה אתכם צעד צעד, ברגישות הנדרשת לנושא.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה